FANDOM

    Akademia Wampirów
VampireAcademy

OpisEdytuj

Akademia wampirów to cykl powieściowy, który pokochały już miliony czytelników. Często jest porównywany ze "Zmierzchem" Stephanie Meyer.  W szkole imienia świętego Władimira wampiry czystej krwi – moroje – uczą się posługiwać swoimi nadnaturalnymi darami, a mieszańce – dampiry – szkolą się na ich opiekunów i oddanych strażników. Posępne mury kryją jednak więcej mrocznych tajemnic, niż można by podejrzewać. Lissie Dragomir, morojce ze szlachetnego rodu, grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. Czy dampirka Rose, połączona z nią telepatyczną więzią, zdoła ochronić przyjaciółkę?

StreszczenieEdytuj

Minęły 2 lata od ucieczki Rose i Lissy ze szkoły im. św. Władimira. Dziewczyny zaklimatyzowały się w nowym otoczeniu w Portland. Przyczyną ucieczki były wyjątkowe zdolności księżniczki Lissy, która została ostatnią przedstawicielką swojego rodu, po strasznym wypadku w której zgnęli jej rodzice oraz jej brat, tylko Rose wyszła z tego cało, co było cudem gdyż odniosła poważne obrażenia. Pewnej nocy strażnicy (wśród nich Dymitr Bielikow) odnajdują dziewczyny i zwracają je szkole. Rose została zawieszona i mało co nie wyrzucili jej ze szkoły. Przydzielili jej instruktora walki, strażnika Bielikowa, który szybko wpada w jej względy. Przyjaciółki rzadko się widują. Lissa poznaje bliżej moroja Christiana Ozere, który jest potępiony przez uczniów oraz nauczycieli za przewinienie swoich rodziców, którzy dobrowolnie zmienili się w strzygi by zyskać nieśmiertelność. Chłopak z miejsca zakochuje się w ostatniej z rodu Dragomirów z wzajemnością. Rose bardzo się to nie podoba. Po dużej ilości czasu spędzonego na treninagach z Dymitrem, Rose zdaje sobie sprawe z tego, że żywi do niego silne uczucie. Wasylisa za namową Rose zadaje się wyłącznie z Nathalie Daszkow, córką przyszywanego wujka Lissy, Wiktora Daszkowa, która według Rosmarie jest całkiem nieszkodliwa. Obie przyjaciółki do szału doprowadza Mia Rinaldi, która mści się na Lissie za cierpienia jakie wyżądził jej starszy brat Lissy - Andre. Dochodzi do tego że Rose uderza dziewczynę tak mocno, że łamie jej nos. W życiu Lissy zdarzają się coraz mniej przyjemne wypadki, ktoś bez przerwy podrzóca jej martwe lub umierające zwierzęta jak gdyby wiedział o tym, że ma moc uzdrawiania. Gdy Lissa musi poradzić sobie z depresją, Rose w tym czasie szuka wiadomości na temat św. Władimira i jego strażniczki Anny "Pocałunek cienia". W końcu dowiaduje się, że łączyła ich ta sama więź co jąi Lissę. Kiedy na tańcach Rose wdaje się w bójkę po tym jak Mia mocno obraża Lissę, dostaje szlaban na cokolwiek i musi siedzieć w pokoju. W nocy budzi ją więź która przyciąga ją do zajrzenia w głąb głowy Lissy. Jej przyjaciółka siedzi na poddaszu kaplicy razem z Chrisianem, gdy napadają na nich strażnicy Wiktora Daszkowa. Ozerę uderzają mocno w głowę, a księżniczkę porywają. Rose biegnie powiadomić o tym Dymitra, ale gdy tylko widzi go w jego pokoju, zapomina z czym do niego przyszła i wybucha w nich pożądanie, zaczynają okazywać sobie czułości i zrzucać z siebie ubrania. W końcu gdy leżeli półnadzy, Dymitr odkrywa, że wisior który Wiktor podarował Rose został zaczarowany czarem pożądania. Szybko wyrzucił wisior i Rose opowiedziała co się stało Lissie. Strażnicy rozpoczęli akcję ratunkową. Rose wchodząc do głowy przyjaciółki, dowiedziała się, że Wiktor porawł ją po to bo cierpi na śmiertelną chorobę i chce by ona go uzdrowiła. Kiedy Lissa się nie zgadza on torturuje ją po czym Lissa poddaje się i uzdrawia go. Strażnicy ze św. Władimira zaczęli walczyć ze strażnikami Wiktora, Lissa uciekła, ale ktoś ją gonił. Rose razem z Christianem, (który schował się w bagażniku by nikt go nie zobaczył, bo chiał pomóc uwolnić Lissę), powstrzymali para-psy (wynaturzone wilki), ale Christian został przez nie zaatakowany. Lissa chcąc uzdrowić ukochanego pije krew przyjaciółki. Kiedy wszyscy są już bezpieczni w szkole, Rose idzie porozmawiać ze swoim mentorem. Dymitr powiedział, że to co się zdarzyło między nimi nie powinno mieć miejsca i że wcale nie jest nią zainteresowany. Po tych przykrych słowach Rose odwiedza Wiktora w lochach i mówi, że jego plan nie wypalił bo Dymitr zorientował się co jest grane. Wtedy męszczyzna powiedział jej, że gdyby on jej nie kochał czar pożądania by nie działał. Wtedy zjawiła się Nathalie próbując uwolnić ojca. Rose spostrzega, że dziewczyna zmieniła się w strzygę. Próbuje ją pokonać, ale mimo, że Nath jest niedoświadczona przewyższa ją siłą i szybkością. Z opresji ratuje ją Dymitr który zabija Nathalie i na rękach niesie Rose do dr. Olendzkiej. Po tym jak dziewczyna się obudziła mówi jej że tak naprawdę ją kocha. Książka kończy się na tym, że Rosmarie gada z krukiem, który jak się domyśla też jest połączony z Lissą więzią.