FANDOM

Rosemarie HathawayEdytuj

Rosemarie Hathaway - jest główna bohaterką serii "Akademia Wampirów' a zarazem jej narratorem. Jest strażnikiem - Dhampirem oraz jedynym dzieckiem mało znanego Ibrahima "Abe" Mazura oraz sławnej strażniczki Jeanine Hathaway.  Jej matka pozostawiła ją w Akademii Św. Vladimira, gdy była mała i
Rosemarie Hathway
tam tez dorastała. Jest strażniczką a zarazem najlepszą przyjaciółką Królowej (wcześniej Księżniczki) Wasylissy Dragomir odkąd skończyły pięć lat. W wieku pietnastu lat zmarła w tym samym wypadku, w którym umarli rodzice i brat Lissy. Lissa, jedyna która go przeżyła, zdołała przywrócić Rose do życia dzięki swojej magii Ducha, która się w niej wówczas obudziła, czyniąc Rosemarie pierwszą "Pocałowaną przez Cienie" od czasów Anny. Tego samego roku uciekły one z Akademii. Powróciły do Św. Vladimira dwa lata później, przy eskorcie Dimitra Belikova i innych strażników.

Po powrocie do Akademi Św. Vladimira Dimitri stał sie jej mentorem w treningach. W ciągu kilku tygodni zakochali sie w sobie. Postanowili jednak o sobie zapomnieć ze względu na ich różnicę wieku, dlatego że Rose była uczniem a Dimitri strażnikiem, oraz dlatego, że oboje mieliby zostać strażnikami Lissy. W siedemnastym roku życia zabiła dwóch Strogoi : Elenę i Isaiaha. W tym samym momencie jej przyjaciel - Mason Ashford zginął z ręki Strogoi. W wieku osiemnastu lat została aresztowana pod zarzutem zamordowania Królowej Tatiany Ivashkov, lecz Rose uciekla z więzienia, odnalazła rzeczywistą zabójczynię Królowej - Taszę Ozerę oraz odkryła, że Lissa posiada siostrę - Jilian - i może zostac następczynią Królowej Tatiany.

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Rosemarie Hathaway urodziła się późnym marcem w 1992 roku. Jej rodzice to Ibrahim "Abe" Mazur, Turecki gangster Moroi oraz Janine Hathaway, wysoko ceniona i bardzo prestiżowa strażniczka. Janine zostawiła Rose pod opiekę w Akademii Św. Vlaidimira w młodym wieku, ponieważ nie chciała porzucic kariery jako strażniczki.  W wieku pięciu lat Rose
Xcwxcwxc

Rosemarie Hathaway

rozpoczęła naukę w przedszkolu i poznała Morojkę - Wasylissę Dragomir. Ich przyjaźń rozpoczęła się od momentu, w którym nauczycielka poprosiła uczniów by napisali pełne imiona i nazwiska swoich sąsiadów z ławek. Rose stwierdziła, że imię i nazwisko Lissy było za trudne do napisania i powiedziała nauczycielce że tego nie napisze i że jest "faszystowską świnią". W latach szkoły średniej przylgneła do niej łatka "mądraly", co było powodem bójki Rose z Dawn Yarrow w dziewiątej klasie. Rose pchnęła Dawn na drzewo, a ta złamała sobie rękę. Od tego momentu Rosemarie budziła wśród innych też podziw.

Kiedy skończyła pietnaście lat wraz z rodziną Dragomir wyjechała na ferie zimowe. Prowadził Eric Dragomir wraz z Rheą Dragomir. Samochód, którym jechali wpadł w poślizg na zaśniezonej i oblodzonej drodze i wpadł w drzewo. W rezultacie Eric, Rhea, Rose i brat Lissy - Andre zmarli na miejscu. Wypadek obudził w Lissie moc Ducha. Przywróciła Rose do życia naznaczając ja tym samym "Pocałunkiem Cienia".

Po powrocie po wypadku do Akademii Św. Vladimira Rose zmieniła się, stała się lekkomyślna co było efektem Pocałunku Cienia. Zaczęła imprezować, wymykać się z dormitorium. Pewnej nocy Rose próbowala wymknąć się oknem. Zawisła, upadła na ziemię i poważnie się zraniła. Przyłapała ją jedna z nauczycielek - Sonya Karp która uzdrowiła ją. Obie zawarły porozumienie, które polegało na tym, że Sonya zapomni to zdażenie, a Rose nie powie nikomu o bliznach, które zauważyła u Sonii na czole. Innym razem, kiedy Rosemarie i Lissa wymknęły się na spotkanie z Abbym Badicą by wymienić się na butelkę brzoskwiniowego sznapsa w zamian za parę sandałów, naszą dwójkę ponownie nakryła Sonya. We trójke wracały do szkoły, gdy Liss
F9c8d623896739927c0e7b4e3e37e086
a zauważyła martwego kruka. Uleczyła go, a Rose i Sonya były świadkiem tego zdarzenia. W tej samej chwili Sonya uświadomiła sobie, że Lissa również, tak jak ona włada mocą Ducha. Natalie Dashkov również widziała to z oddali i powiedziała o tym swojemu ojcu - Victorovi Dashkovi. Sonya poprzez przymus na Rose zażądała od niej, by razem z Lissą uciekła z Akademii bo inaczej "oni wezmą ją też". Nauczycielka miała na myśli, że strażnicy wezmą Lissę tak jak Karpine z dala od Akademii do zakładu psyhiatrycznego na rehabilitację. Kilka tygodni później Rose i Lissa uciekły z Akademii Św Vladimira, ukrywając się w bagażniku jednego z dostawczych aut.

Dwa lata później strażnik Dimitri Belikov znajduje dziewczyny w Portland w Oregonie i sprowadza z powrotem do Akademii. Dimitri potem pomaga Rose wrócić do formy poprzez dodatkowe lekcje i wkrótce zakochuje się w niej.

WyglądEdytuj

Rose była niezwykle piękna, miała kręcone, brązowe włosy które w jasnym świetle słońca wyglądały na niemal czarne, pełny biust i zaokrąglone biodra. Jej piękno kontrastowało z urodą Moroi, które z natury były szczupłe i wysokie. Mierzyła około 165 cm, ale i tak była najniższą wśród znajomych strażników i nowicjuszy, gdyż byli nimi sami mężczyźni. Miała brązowe oczy po mamie i ciemniejszą skórę po ojcu.

OsobowośćEdytuj

Na początku serii Rose ukazuje sie nam jako lekkomyślna i impulsywna osoba. Imprezuje, popija i flirtuje z chłopcami, często pakując nie tylko siebie, ale i innych w kłopoty dla zabawy. W pierwszej części uważała się za "powiew świeżości", ponieważ do standardowych ruchów na treningu dodawała swoje dla
Tumblr mhogv3CLNK1qba9pko1 r1 500

Zoey Deutch jako Rosemarie Hathaway

rozrywki, czyniąc je bardziej wyczynami kaskaderskimi. Pomimo, że lubiła flirtować z innymi chlopcami i obściskiwać się z tymi, którzy wpadali jej w oko nie była dziewczyną prowadzącą bogate życie seksualne, biorąc pod uwagę, że byla dziewica przez znacznie dłuższy czas niż pozostałe dziewczyny ( straciła dziewictwo z Dimitrim w chatce na skraju Akademii w wieku osiemnastu lat). Rose również nie szanowała autorytetów, częśto pyskowała nauczycielom i zarabiała szlabany. Bywała często agresywna dla tych, którzy zrazili się jej w jakiś sposób. Miała reputację osoby, z która lepiej nie zadzierać, szczególnie po bójce z Drew. 

Z biegiem czasu, szczególnie po śmierci Masona Ashforda, Rose stała się bardziej odpowiedzialna. Częściej zastanawiała się nad swoimi czynami, w przeciwieństwie do dawnych czasów, gdzie była bardziej impulsywna. Szczególnie można było to zauważyć w momencie nagany na Masona, który chciał sam odnaleść Strogoi, czyli coś, co sama kiedys z wielką chęcią zrobiłaby. Pokazała również, że stała sie bardziej praktyczna. Znalazła wiele informacji, które odmieniały ją jako strażnika, czyniąc podobnym do innych  wykwalifikowanych strażników. Pomimo tego, używała czegoś, co Dimitri nazywał "logiką Rose" (ang. Rose-logic). Logika ta polegała na odnajdywaniu wyjścia we wszystkim, by wytłumaczyć coś nierozsądnego, albo gdy Rose próbowąła usprawiedliwić coś, co nie miało najmniejszego sensu. Nawet kiedy z powrotem stawała się irracjonalna i lekkomyślna, miała poczucie obowiązku wobec Moroi.

Tak jak Dimitri, Rose miała silnie rozwinięty instynkt opiekuńczy. Nie potrafiła stać z boku i patrzyć, jak ktoś cierpi, chciała pomóc w każdy możliwy sposób. Jest niezwykle poświęcona pomaganiu innym oraz ochronie Moroi. Najczęściej instynkt ten skupia sie na Lissie, chociaz pokazała, że potrafi równiez opiekować się innymi Moroi, w tym Christianem, Adrianem, Jill i Vicktorią.

Rose czasami bywała też sarkastyczna i miała dość cięty język. Zawsze miała gotową odpowiedź, gdy ktoś chciał ją poniżyć i zawsze odplacała dowcipną zniewagą. Nie wahała się wypowiadać swojej opinii i bywała w nich bardzo uparta. Wykazywała niemal dziecięcą bezczelność, zostając w Bai kiedy to Abe Mazur kazał jej sie wynosić. Była przy tym wciąż buntownicza, co widać na przykładzie Abe czy choćby Królowej Tatiany.

Pomimo, że Rose nie jest zarozumiała, jest świadoma tego, że jest piękna. Jest dumna ze swojego ciała, szczególnie gdy jest jedna z bardzo niewielu nowicjuszek strażników, a Morojki są szczupłe i słabo rozwinięte. Ceni sobie również swoje włosy, głownie dlatego, że Dimitri je kocha.

Pomimo zmian w jej osobowości, Rose jest istotą społeczną. Potrafi być przyjazna, miła, nie ucieka zawstydzona poznając nowych ludzi i ma duże umiejętności w interakcjach społecznych. Podobnie jak Lissa, posiada wewnętrzną charyzmę, która przyciąga do siebie ludzi, jednak nadal jest miedzy tymi urokami różnica. Urok Lissy pochodzi z jej wyrafinowania i inteligencji, podczas gdy urok Rose bierze się z jej dowcinego podejścia do życia, błyskotliwości i talentu do cochrony Moroi.

Rose również pokazuje, że jest znakomita w posługiwaniu się kobiecymi sztuczkami.Potrafi uwodzic ludzi, namawiać, by dawali jej to, co ona chce.Świetnie też rozumuje mowę ciała, dostrzega drobnostki, które wiele mówią jej o czlowieku.

Rose bywa uprzedzona w niektórych sprawach. Szczegolnie, jeśli chodzi o polityke Moroi i rolę Dhampira w świecie. Dorastając, uczyła sie wielu zasad

strona w przygotowaniu, proszę czekać.

~RosemariePriorWhite